6 príznakov, že máte v strave priveľa bielkovín

Bielkoviny sú základná stavebná zložka organizmu a pri budovaní svalstva musíme ich množstvo v strave navýšiť. Aj tu však platí, všetko s mierou.

Odporúčaná dávka pre bežnú populáciu je 0,8 gramu na kilogram telesnej hmotnosti, čo stačí na optimálne fungovanie tela. Pre 60 kg vážiacu ženu to vychádza na 48 g denne, čo je porcia lososa (150 g), 100 g ryže a 3 dl mlieka. Muž vážiaci 85 kg potrebuje okolo 68 gramov, čo je 200 g hovädzieho a jeden syr cottage.

Porcia 200 g hovädzieho obsahuje  40 g bielkovín.

Porcia 150 g lososa 30 g.

Mierne aktívni ľudia, napríklad rekreační bežci, by mali rátať s príjmom 1-1,3 gramu na kilogram telesnej hmotnosti, ťažko trénujúci športovci, vrátane návštevníov posilňovní, až 1,8 gramu. Vyššie dávky so sebou nesú riziko poškodenia zdravia a preto si vyžadujú vedomosti z oblasti výživy, biochémie a zdravotného stavu jedinca.

Nasledujúcich 6 príznakov vám môže naznačiť, že možno prijímate viac bielkovín ako je pre vaše telo vhodné.

  1. Dehydratácia
  2. Ukladanie tuku
  3. Pokles výkonnosti
  4. Tráviace ťažkosti
  5. Zápach z úst
  6. Problémy s obličkami

Marek

Napíšte a stlačte Enter pre hľadanie

Nákupný košík